23 juli 2012

Gammaldags torg


Årets Gammaldagstorg började med en mulen dag men rätt så fort visade sig solen.



Jag brände mig och är nu kräftröd.



När denna kvinna vandrade förbi kunde jag inte låta bli att kommentera hennes tjusiga klädsel, efter en pratstund visade det sig att hon också bloggar, här kan ni titta in till Kittens klädkammare.



Strumpbyxorna är äkta vintage och hatten har Kitten själv tillverkat av en bordstablett och en ljusmanschett.



På torget kunde man också hitta Eivor Nybäcks underbara alster gjorda av gamla ylletröjor som hon torrtovar figurer på.



Camilla Gunnars planscher, tavlor och handtryckta pärmar till anteckningsböcker föll mig också i smaken. (Hemsida på kommande men finns inte än.)




Terese Bast fanns också på plats med sina härliga produkter. Titta in här för att se mer.

De här bilderna sprang jag runt och fotograferade i slutet när försäljarna började plocka bort, förstås fanns det massor med andra fina produkter också. Så småningom har vi fått ordning på våra produkter i hyllorna igen och vi kan ta itu med att fotografera lite till webshopen, bygga kvist, måla fönster, plocka bär och annat sensommaraktigt.

8 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vilket fint marknadspar ni är :) och tack för länken till den stiliga kvinnan du träffade!

Gabriella sa...

Ser härligt ut! Vilka fina bilder=)

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh va fina ni är och säljer såna läckra grejer och HITTAT så mycket fint också såg jag i inlägget nedan. Vilken cool tjej, och tänk att man kan göra en hatt av en gammal tablett och en ljusmanschett, kreativt! mari.

Johanna sa...

Ser ut som en riktigt lyckad dag:)

Kram Johanna

Peurankello sa...

Ihanista mekkokuvista tuli mieleen elokuva "Notebooks"!

Anonym sa...

När och var fanns gammaldagstorget? Har missat :(

Lundagård sa...

Anonym: Gammaldagstorget ordnades i Jakobstad, lö. 21.7, det ordnas varje år näst sista veckoslutet i juli.

snede sa...

Hahhaaa,jag som läst bloggen rätt så länge men aldrig riktigt tänkt på vart ni befinner er har bara räknat ut att det är i sverige...allt snyggt gammalt finns i sverige,ända tills jag MITTIALLT märkte...DAMN,de e ju i kära hemlandet!!!!HÄRLIGT!!!!!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP