03 januari 2013

Lönnmaskineri och juvelvägar





Verkligheten är fin och bra att leva i, goda dagar och dåliga dagar, allt behövs men ibland är det roligt att flyga bort en stund. Det finns ju verkligen ett stort urval av verklighetsflyktaktiga aktiviteter att välja bland och igår valde jag en av mina alltför sällan utövade favoriter som resulterade i dessa bilder. 






























































































Samma sak i färg. Det är något med maskiner, system, knappar och kartor som jag alltid har tyckt om att rita. Många gör fantastiska illustrationer av människor där man kan läsa ut en hel del personlighet och karaktärsdrag, trots att jag gillar människor ritar jag dem sällan. Kanske för att det känns för begränsande, kanske för att de flesta människor är rätt så förutsägbara med två ben, armar och ett huvud. I en total fantasivärld är allt möjligt, vad som helst kan hända och inget är självklart.

8 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Så snyggt!!! Kram Anna

Anonym sa...

Häftigt att en 30+ mamma "täcks" rita precis vad som faller en in och publicera det! Uberhäftigt faktiskt. Mera sånt hörni tjejer!
-Mor Elsa

Sofie sa...

blir varm i hjärtat av dina riterier!
stor kram!

gunilla sa...

underbara manicker, så häftigt ritade! Inte så där fyrkantiga som maskiner brukar vara, utan mjuka, levande! Fantasin sätter igång direkt, tack för den injektionen!

Anonym sa...

Professor Baltazar!! Härligt!

SemoArt sa...

Häftiga illustrationer och rolig tanke bakom!
Vad använder du för ritprogram?

Britta sa...

Vilket härligt inlägg!!

Jag gillar i och för sig det mesta du delger oss här men detta var bara skönt! Själv älskar jag att teckna hus, långa, sneda, höga, låga och alla andra former. Härligt att få "flowa" en stund!

Ha en bra dag, gärna någonstans på juvelvägen :)

//Britta

Anonym sa...

Bloggtystnad...spännande:)

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP