30 mars 2014

Lampfot

De här tre gamla lampfötterna hör till mina favoriter. (Lampskärmarna är inga favoriter.)
Jag har länge tänkt att jag skulle limma ihop en egen liknande variant.


För ett tag sedan hittade jag massor av olikfärgade runda lampfötter billigt på Missionsstugan i Jakobstad där jag också samtidigt köpte de rosa vaserna.


Jag lösgjorde plastdelen undertill lampan och fogade ihop delarna med innehållet i en gammal silikontub jag hittade på vinden. 


På med en skärm och så blev det en lite ståtligare lampfot än den lilla runda. Skulle man vara riktigt ambitiös kunde man borra hål för sladden igenom vaserna. Nu kommer sladden ut från den turkosa delen men jag tycker inte att det gör något då vi har lampan ställd på så sätt att det inte syns. Man kunde också utveckla detta projekt och göra lampor med textilsladd och varför inte tillverka en golvlampa!

7 kommentarer:

Johanna i Kulla sa...

Men åh vilken bra idé! Supersnyggt!

Malin sa...

Verkligen stiligt!

Anita sa...

Supersnygg lampfot du fick till där! Nu vet jag vad jag ska sikta in mig på vid nästa loppisbesök!

Hammi sa...

Loistava idea ja mitkä pastellivärisävyt!

från denna dag sa...

Så glad jag blir av att se lampfoten! Verkligt fina färger och härlig idé :)

WinterzMoon sa...

Vad gullig! Och vilka härliga vårfärger :)
Älskar tapeten! <3

Anonym sa...

Som franska pastiller! Fint!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP