26 februari 2016

Bilder och ryggtavlor

Försöker att inte köpa så mycket saker, huset svämmar över men på Antikmässan hade jag nog svårt att hålla mig så några inköp blev det. Tavlan var lite otippad men bordet en självklart passande pjäs hos oss.


Fick för mig att börja samla på gamla fotografier av ryggtavlor. Det kan inte vara helt lätt att hitta och därmed är det intressantare.


Valde ut några gamla fotografier som varit uppnålade vid biografer.


Frukt och fjärilar går alltid hem och är trevligt att omge sig med.


De här omsalgen från 1926 tyckte jag var väldigt lustiga så det skall också få pryda en vägg.


Sex minigrisar i glas fick också resa hem i min börs.

1 kommentar:

Alicia sa...

Åh, vilka goa fynd! Gillar särskilt ryggfotografiet - vilken fantastisk idé att samla på och inreda med sådana! Det ger liksom betraktaren en helt annan möjlighet att fantisera om motiven, och det gillar jag. Inspirerande och fint!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP